Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Alternativy formální péče o předškolní děti
Vocílková, Andrea ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Tušková, Eva (oponent)
Bakalářská práce "Alternativy formální péče o předškolní děti" se zabývá péčí o předškolní děti v České republice a zaměřuje se na její alternativní formy. Těm je nutné věnovat pozornost s ohledem na současnou nedostatečnou kapacitu veřejných mateřských škol, proto Ministerstvo práce a sociálních věcí v materiálu Soubor prorodinných opatření - Prorodinný balíček navrhlo legalizaci nových forem péče o předškolní děti poskytovaných na soukromé či neziskové bázi. Tyto i v současné době právně upravené alternativy formální péče o předškolní děti společně s veřejnými mateřskými školami a jeslemi jsou v práci popsány a následně je zmapována současná situace připravovaných změn v oblasti alternativ formální péče o předškolní děti. Dále jsou prostřednictvím expertních rozhovorů zkoumány zkušenosti a postoje rodičů dětí v předškolním věku a pracovníků z předškolních zařízení k vybraným formám péče o předškolní děti. Na základě výzkumu jsou identifikována pozitiva a negativa jednotlivých forem péče o předškolní děti, z kterých vyplývá, že pro obě skupiny informátorů je podstatný rozvoj dětí, proto by před rozšiřováním alternativních forem péče o předškolní děti upřednostnily zvýšení kapacit veřejných mateřských škol. Na závěr je vytvořen model ideálního zařízení péče o předškolní děti.
Dětská skupina jako alternativní služba péče o předškolní děti
OULEHLOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zaměřuje na dětskou skupinu jako alternativní službu péče o předškolní děti, ve které byly stanoveny dva hlavní cíle. Prvním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaká je péče o děti ve vybraných dětských skupinách v Jihočeském kraji. Druhým cílem bylo zjistit, jak jsou rodiče spokojeni se službou dětských skupin, a z jakého důvodu volí tuto alternativu. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, kdy první se zabývá historií vzniku a vývoje předškolních institucí. Druhá kapitola pojednává o dalších službách péče o děti od 1 roku do 7 let v České republice. Třetí kapitola podrobně vysvětluje, jak funguje dětská skupina a co vše musí splňovat. V praktické části byla použita kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu. S vedoucími pracovníky jednotlivých dětských skupin byl veden polostrukturovaný rozhovor. Pro rodiče, jejichž děti dochází do těchto zařízení, byl vytvořen dotazník, který byl informanty hromadně rozeslán. Zjištěné informace byly zpracovány formou myšlenkových map, tabulek a grafů. Výsledky této práce mohou být užitečné pro představu o chodu dětských skupin v rámci Jihočeského kraje. Mohou je využít současní či budoucí zaměstnanci v dětských skupinách, rodiče, využívající tuto službu, či ti, kteří se rozhodují pro zařazení dětí do dětské skupiny. Dále si mohou rozšířit povědomost o této službě studenti pedagogických oborů i laická veřejnost.
Problematika skloubení rodinného a pracovního života současných českých rodin
Šíchová, Tereza ; Zrcková, Alžběta (vedoucí práce) ; Mejzlíková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce na téma: Problematika skloubení rodinného a pracovního života současných českých rodin Tereza Šíchová 2013 Abstrakt Bakalářská práce "Problematika skloubení rodinného a pracovního života současných českých rodin" se zabývá situací týkající se služeb péče o malé a předškolní děti. Snaží se identifikovat roli, jakou tyto služby hrají v problematice harmonizace životních rolí českých rodičů. Vzhledem k současné situaci, kdy je kapacita veřejných mateřských škol na mnoha místech zcela zaplněna, je třeba hledat nové možnosti, jak rodičům ve slaďování jejich rolí pomoci. Ministerstvo práce a sociálních věcí navrhuje rodičům jako jednu z variant využití alternativy v podobě neformální péče. Cílem této práce je, kromě podrobného popisu všech dostupných služeb, zjistit, zda neformální péči čeští rodiče skutečně považují za alternativu, která by jim mohla ulehčit situaci při slaďování rodiny a práce. O tom, zda je soukromá péče vhodná, dostupná a splňuje funkce, které od předškolní péče očekáváme, panují stále dohady. Proto je součástí této práce i empirická část, která popisuje malý kvalitativní výzkum. Jeho cílem bylo zjistit postoje českých rodičů k alternativním formám péče a jejich zhodnocení těchto služeb ve vztahu ke státní institucionální péči. Z výzkumu vyplývají také pozitiva a negativa,...
Alternativy formální péče o předškolní děti
Vocílková, Andrea ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Tušková, Eva (oponent)
Bakalářská práce "Alternativy formální péče o předškolní děti" se zabývá péčí o předškolní děti v České republice a zaměřuje se na její alternativní formy. Těm je nutné věnovat pozornost s ohledem na současnou nedostatečnou kapacitu veřejných mateřských škol, proto Ministerstvo práce a sociálních věcí v materiálu Soubor prorodinných opatření - Prorodinný balíček navrhlo legalizaci nových forem péče o předškolní děti poskytovaných na soukromé či neziskové bázi. Tyto i v současné době právně upravené alternativy formální péče o předškolní děti společně s veřejnými mateřskými školami a jeslemi jsou v práci popsány a následně je zmapována současná situace připravovaných změn v oblasti alternativ formální péče o předškolní děti. Dále jsou prostřednictvím expertních rozhovorů zkoumány zkušenosti a postoje rodičů dětí v předškolním věku a pracovníků z předškolních zařízení k vybraným formám péče o předškolní děti. Na základě výzkumu jsou identifikována pozitiva a negativa jednotlivých forem péče o předškolní děti, z kterých vyplývá, že pro obě skupiny informátorů je podstatný rozvoj dětí, proto by před rozšiřováním alternativních forem péče o předškolní děti upřednostnily zvýšení kapacit veřejných mateřských škol. Na závěr je vytvořen model ideálního zařízení péče o předškolní děti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.